【理財基本功】千祈唔好借錢畀朋友,就算識咗幾耐都好!

以沫
Oct 1, 2021
Photo by Markus Spiske on Unsplash

「以先生阿,我有啲緊要事,要同你借幾萬蚊阿,你唔使擔心,我會寫埋借據畀你。」

『冇問題啦,大家咁熟,又識咗咁多年,唔通你呃我咩。』

識咗咁多年,其實都唔等於啲咩…

當時借錢畀朋友,都冇問啲咩,因為覺得大家大大話話都識咗十年以上,而且又寫咗借據,諗住冇咩問題。後尾先知原來佢係借嚟「做生意」,噉聽落都好似冇乜嘢阿。

有一日,佢突然叫我上佢公司參觀,唔上由至何,一上先知,原來所謂「做生意」就係傳銷。一上到去,就畀佢啲同事疲勞轟炸,足足有兩個幾鐘,說你一齊「做生意」。當然啦,所謂「做生意」就係畀錢買產品,之後搵下線。如果意志唔夠堅定,真係可能會落沓,因為佢哋用好多心理學技巧,又搵一啲背景相似嘅人嚟說你。唔好以為好少人中伏,我見眼當場唔少男女老幼,都好開心噉一齊準備「做生意」,甚至有啲係一家大細。

事後我問返朋友,佢當然唔覺得自己係做傳銷啦,佢堅稱自己係「做生意」,而且覺得係冇問題,仲搵到錢。所以話,識咗好多年,並唔代表啲咩。因為人會變,月會圓。佢叫你「做生意」,可能真係想你同佢一齊賺大錢,因為佢自己都唔知自己畀人呃…。更加令人擔心嘅係,原來佢問咗好多人借錢,計計埋埋都十幾廿萬。當時我已經好擔心,自己筆錢會唔會凍過水。

寫咗借據,可以係一紙空文

唔借都借咗,曾經借啲意催佢早啲還錢,當然係失敗告終。惟有等到期日,望佢會生生性性還錢。期間,真係心掛掛,寢食難安,因為我知佢好大機會「生意失敗」,而且借咗人咁多錢,還唔還到都係一個大問題。

終於到咗還錢嘅時候,點知,佢真係冇錢還!救命阿,又唔可以同佢反面,因為噉樣好大機會更加唔還錢。結果惟有一拖再拖,足足遲咗一年左右,先收得返啲錢。期間,我要動之以情(大家噉多年朋友,你有難,我二話不說就借錢畀你);說之以理(有哂借據,而且我都寬限咗你啦)。真係出盡牙力,敢怒而不敢言,差啲就想「屌柒」佢。

有哂借據,使乜同佢講咁多,採取法律行動咪得囉!

我唔係未諗過,但原來現實係行唔通!入稟小額錢債審裁處,就算判你勝訴,對方都唔一定要還錢。你可以畀錢搵執達吏上門,但對方可以唔應門。不過,你都可以申請破門令,但如果對方屋企都係空空如也,冇錢還,你真係吹佢唔脹!呢啲只係民事,又唔係刑事,所以係唔使坐監。要攪咁多嘢,仲要未必拎得返啲錢,所以我都係諗下就算。

經一事長一智,其實識咗幾耐都好,都唔應該借錢,因為講錢傷感情。對方冇錢還,或者唔還錢,點算好?借嘅時候就乜都好,叫還錢嘅時候,就十問九唔應,因為債仔幾時都大哂!其實,而家借錢咁方便,大家根本冇需要問朋友借錢。如果連財務公司都唔肯借錢畀佢,你借畀佢,都係凍過水。

--

--

以沫

筆者以先生和沫小姐,90後情侶,香港人。寫有關理財、極簡、環保。逢星期四、日出新文章。歡迎Follow我們的IG:yimut.713